reklama

Slovakia Day v írskom podaní

Nedávno sa v jednom dublinskom pube na známom Temple Bar konal Slovakia Day. Majitelia pravdepodobne chceli v rámci predstavovania svetových kultúr priniesť Dublinčanom charakteristické slovenské jedlá a nápoje. Ako sa im to podarilo, sme sa rozhodli preskúmať osobne a keďže Porter House, ako znie meno tohoto podniku, je známy veľkým výberom rozmanitých druhov pív, očakávali sme aj nejaký ten pravý slovenský "tekutý chlieb".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Takto vyzeralo menu.:)
Takto vyzeralo menu.:) 

 Hneď na úvod nás zarazil reklamný leták prilepený na vonkajšie dvere - žiadne slovenské pivo sa nekoná (najbližší bol akurát tak Staroprameň aj to fľaškový:)). Ako typické slovenské národné jedlo bolo v menu uvedené Choc (verte mi, nemám ani potuchy čo to znamená:) ) a k tomu Slivovic Plum Brandy (nie, nie je to preklep, viz foto.). Na našu nesmelú otázku, čože je to ten Choc, sa nám celkom sympatická čínska čašníčka snažila vysvetliť, že "je to veľmi dobré a obsahuje to cestoviny, zemiaky a slaninu". Nakoniec nám doniesli niečo medzi francúzskymi zemiakmi a granadírom a k tomu Caesar salad. Keďže som bol hladný, až by som klince jedol, tak mi to celkom chutilo, ale slovenským národným jedlom by som to určite nenazval. "Naše" tam boli akurát tie zemiaky a aj tá slanina bola skôr šunka, ktorá našu oravskú slaninku nepoznala ani z počutia.:)  Aspoň že tá Slivovic Brandy bola dobrá. Síce slabá, ale hladká, mala peknú vôňu a farbu a príjemne hriala dolu hrdlom. Asi chutila aj ostatným, lebo po podniku sa ozývali vety ako "Lahodnô!" alebo "Aj vy ste Slováci?" a "Je tu voľné?". Znovu sa mi potvrdil môj starý názor, že podľa ruksaku spoznáš Slováka - zakopol som minimálne o tri Trek Sporty:). Môj dojem z večera však zaklincovalo vyhlásenie čašníčky: "Plum brandy is gone." .Slivovica došla - o siedmej večer! To mali len 2 fľaše? Asi nepočítali s takým úspechom a s tým množstvom Slovákov. Nuž smola.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Sklamane a znechutene sme sa zdvihli a išli domov. Ešte šťastie, že spolubývajúci akurát prišli z dovolenky, ktorú samozrejme strávili doma a mamy im nabalili kopec skvelých vecí. Becherovku a poriadnu domácu slivovicu. Korbáčiky a ovčí syr. Aj údený. A slovenský chlieb, griláž, domácu štrúdľu a DRU tyčinky, klobásku a malokarpatskú salámu.:) Dali sme si poriadne do nosa, takže nakoniec ten večer vôbec nedopadol zle.:D

Leonard Muška

Leonard Muška

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Absolvent Fakulty Riadenia a Informatiky ŽU, momentálne žijúci a pracujúci v IT sektore v Dubline, Írsko Zoznam autorových rubrík:  ÍrskoKomentáreIT a web

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu