Boj o pixely a milliondollarhomepage mánia

Autor: Leonard Muška | 9.1.2006 o 8:15 | Karma článku: 11,33 | Prečítané:  5619x

Pozná niekto z vás stránku milliondollarhomepage.com? Ten jednoduchý a originálny nápad, o ktorom by som v živote nepovedal, že by vôbec mohol fungovať? Napriek tomu funguje a zarába státisíce dolárov a rýchlo sa blíži k svojmu cieľu. V snahe ukrojiť si niečo z tohto koláča, sa na internete vyrojilo množstvo variácií na podobnú tému. Samozrejme, ani Slováci nezostali pozadu :).

Takto preplnená je v súčasnosti www.milliondollarhomepage.comTakto preplnená je v súčasnosti www.milliondollarhomepage.com

Pre tých, ktorí nevedia nič o projekte milliondollarhomepage.com len v krátkosti uvediem, že ide o webovú stránku, ktorú prednedávnom založil 21-ročný britský študent. Jeho nápad bol veľmi jednoduchý: vytvoriť na webe plochu o veľkosti 1000x1000 pixelov, na ktorej si môže ktokoľvek umiestniť reklamný obrázok s odkazom na svoju vlastnú stránku, pričom jeden pixel stojí jeden dolár. Chalan si zo zisku chcel pokryť svoje vysoké náklady na štúdium na univerzite. Nápad zaujal ľudí svojou originalitou a jednoduchosťou. Postupom času, ako počet predaných pixelov rástol, rástla aj popularita stránky, čo sa zase prejavilo na zvýšenom predaji pixelov a zvýšenej návštevnosti ...... a tak stále dokola. Táto spätná väzba spôsobila, že Alex Tew (tak sa ten študent volá) predal už takmer všetkých milión pixelov, stal sa mediálnou hviezdou a zarobil si podstatne viac ako len na vysokoškolské štúdium.

Prečo vlastne o tom píšem? Tento projekt ma od začiatku fascinoval už len tým, že vôbec funguje, nehovoriac už o originalite nápadu. Stránka nemá prakticky žiadnu pridanú hodnotu a vlastne žije sama zo seba. Princíp sa podobá jadrovej štiepnej reakcií – je potrebné len dosiahnuť určitú kritickú hladinu povedomia verejnosti, vzápätí na to sa spustí lavínová reakcia a popularita a predaj sa začnú prudko zväčšovať. Veľmi by ma tiež zaujímalo, čo nastane, keď sa predajú všetky pixely. Predpokladám, že sa s priestorom začne vo veľkom obchodovať a vtedy už pixel nebude stáť jeden dolár. Určite sa bude zohľadňovať poloha a veľkosť parcely a ebay sa zaplní ponukami pixelov. Tých posledných oficiálnych 1000 sa na eBay už ponúka.

Fenomén predaja pixelov sa okamžite rozšíril po internete. Existuje stránka, ktorá klony milliondollarhomepage.com združuje, porovnáva a vytvára rebríčky. Na www.thepixelwars.com sa nachádzajú odkazy na vyše 700 rôznych webov s tématikou predaja pixelov. Nájdete tam stránky s animovanými odkazmi, weby v rôznych menách od rubla, cez juan, až po šekel, stránky s grafickým pozadím (alebo s niečím pekným pozadím :D), charitatívne weby, alebo aj stránku, ktorá sa snaží zozbierať doláre niekomu na pivo.:) Fantázii sa medze skutočne nekladú. Absolútnym „vrcholom“ posadnutosti je web pre počítačovo menej zdatných ľudí, ktorý vám vygeneruje HTML kód pre vašu osobnú milióndačostránku.

Pri potulkách internetom som objavil aj prvú slovenskú stránku zameranú na predaj pixelov. Vyzerá to na projekt typu „keď to ešte nikto u nás nespravil, tak to spravíme my“. Stránka je profesionálne spracovaná, jeden pixel stojí korunu a podarilo sa im ich už predať niekoľko tisíc. Na rozdiel od Alexa, ktorý si chcel zaplatiť školu a kúpiť poriadne ponožky, si Slováci chcú konečne dopriať dovolenku (ako mnohí z nás, však:)). Rozdiel od pôvodnej stránky je v zameraní predovšetkým na slovenský trh a slovenských klientov, čo má koniec koncov svoju logiku. Okrem iného sľubujú, že stránka bude existovať minimálne 5 rokov a som skutočne veľmi zvedavý, ako im to pôjde ďalej.

O pár dní neskôr som natrafil na ďalší podobný slovenský web klikzamilion.sk. Myšlienka je rovnaká a aj keď stránka nie je úplnou kópiou originálu, chýba jej troška profesionálnejšie spracovanie v porovnaní s predchádzajúcou. Navyše jeden pixel stojí 10 Sk a to je priatelia, ruku na srdce, trocha priveľa:). Nepresvedčilo by ma ani to, že 10 % zo zisku venujú Nota Bene.

Som zvedavý na životaschopnosť týchto projektov. Dúfajme, že si aspoň pokryjú náklady, pretože úspech pôvodného nápadu bol poháňaný najmä svojou originalitou. V prípade slovenských verzií bude zrejme treba masívnu reklamnú kampaň na prekonanie tej úvodnej “kritickej“ hranice. Zainvestoval by niektorý z blogerov do propagácie svojho blogu a kúpil si zopár pixelov? Všetci si pravdepodobne počkajú, kým sa to rozbehne a potom ...... a potom sa to možno začne poriadne sypať:).

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Koronavírus na Slovensku: Z 1180 testovaných nebol pozitívny ani jeden

Z COVID-19 sa na Slovensku vyliečilo ďalších desať ľudí.

Bihariová: Také Palermo ako Matovič, si nedovolili ani za Fica

Štát nemôže fungovať tak, že premiér má dobrý nápad a to stačí, hovorí nová šéfka PS.

AUTORSKÁ STRANA MICHALA HAVRANA

Pokazili sme si to (píše Michal Havran)

Od štábov nepotrebujeme strašenie, ale informácie.


Už ste čítali?